Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre. För att följa det nya direktivet om e-integritet, behöver vi be om ditt medgivande att sätta cookies. Läs mer.
Tillåt kakor för analys och marknadsföring Läs mer.
Ökade returer är ett problem för många handlare och tyvärr även för klimatet. Returgraden i Sverige är i snitt 13% och för vissa produktkategorier upp mot 30% Det är enorma ekonomiska värden som går till spillo om dessa produkter inte återbrukas. Genom åren har Returhuset genomgått flera förvandlingar och nu är det dags att ta nästa steg för att skala vårt återbruk! Från ett varuhus som primärt sålde försäkringspartier har vi växt till partnerskap med CDON, BSH Home, IKEA, DHL, Babyshop Group, Mio, Folksam, Länsförsäkringar, Audio Pro, Sunclass, och många fler. Idag hanterar vi fortfarande försäkringspartier men majoriteten av varorna vi säljer är numera returer, reklamationer och överskottspartier och den största försäljningen sker genom nätet i Sverige och Norge. Vi sköter eftermarknad såsom kundtjänst åt en del av våra partners och vi har ett stort
Returhusets IT-verkstad kallar vi Hållbar-IT! Här arbetar ca 20 personer med att reparera allt möjligt som kommer in till oss som returer, reklamationer och försäkringsärenden. Typiska volymprodukter är smartphones (vi hanterar 100+ dagligen) bärbara datorer, skärmar, handkontroller till Xbox och Playstation, kameror, MacBooks, el-scootrar,
- Ja, egentligen det som säljs i volym på konsumentmarknaden helt enkelt!
Det mesta som gänget kan reparera säljs via www.returhuset.se medan produkter med lågt värde som är svåra att laga och bibehålla ekonomi hamnar i vår butik på Tradera. Där kan även hemmafixaren hitta reservdelar vi har plockat ut!
Du har säkert hört talas om Agenda 2030 och De Globala Målen.
För dig som inte har, är det en global åtgärdsplan som antogs av FN’s medlemsländer år 2015 för att nå en hållbar utveckling.
Agendan innehåller 17 mål, som kallas ”De globala målen”. Målen omfattar både ekonomiska, sociala och miljömässiga perspektiv, som alla är nödvändiga för att vi ska nå en hållbar utveckling.
Gänget firar whitemonday!
Vi kan nu konstatera, fem år efter att Agenda 2030 antogs, att den på många sätt har enat väldens länder att
Hitta min iPhone appen är en superbra funktion ifall du skulle tappa bort din telefon. Men det är ack så viktigt att stänga av den när man ska skicka sin telefon på reklamation eller lagning. Här har du därför en guide på hur du gör för att stänga av ”Hitta min iPhone”
Stäng av hitta min iPhone via mobilen:
Har du inte möjlighet att stänga av funktionen via mobilen, kan du även göra detta via en dator. Det finns då två olika sätt att gå tillväga på beroende på om telefonen fungerar online eller ej. Följande tillvägagångssätt
NY
PRODUKT
Produkten är helt ny, aldrig använd. Batterikapacitet 100%
Exempel:
NYSKICK
Produkten kan ha använts men är nästan omöjlig att urskilja från en ny produkt. 100% funktionell.
Exempel:
MYCKET
BRA SKICK
Använd produkt i mycket bra skick. Produkten har ett högt helhetsintryck och är 100% funktionell.
Minimalt med slitage, vilket kan ses vid noga inspektion - mindre kosmetiska skador (ex repor, kantstöttning).
BRA SKICK
Använd produkt i bra skick. Normalt slitage med tydliga tecken på användning.
Kan förekomma kosmetiska repor i form av repor eller kantstöttning. 100% funktionell.
OKEJ SKICK
Använd produkt i okej skick. Produkten har tydliga spår av användning.
Funktionstestad med okej kapacitet. Produkten kan behöva fixas till för att uppnå full funktion.
Kosmetiska repor eller bulor. Lättare skador kan förekomma så som sprucket glas (mobiltelefoner), mindre tekniska defekter eller hål i textilier/kläder.
DÅLIGT SKICK
Allvarliga tekniska och/eller funktionella defekter.
Produkten behöver fixas till för att uppnå full funktion.
SALVAGE
För reservdelar och/eller återvinning.