FAQ/Vanliga frågor

Här får du svar på våra vanligaste frågorna som ställs av våra kunder.

Fick du inte svar på din fråga så är du välkommen att kontakta oss via vårt formulär eller skickar iväg ett mejl till forsaljning@returhuset.se


Har ni en fysisk butik?

Vår butik i Staffanstorp har stängt permanent. Under hösten 2024 kommer vi öppna upp vårt showroom i Malmö där det kommer finnas möjlighet att plocka upp sina beställningar och traderavinster. Ibland har vi också Popup-butiker, mer information hittar ni under Våra butiker.


Vilka betalsätt erbjuder Returhuset?

Hos Returhuset.se erbjuder vi flera säkra och flexibla betalsätt, samtliga genom Klarna Checkout:

  • Swish
  • Kortbetalning
  • Direktbetalning via internetbank
  • Klarna faktura
  • Klarna delbetalning

Med Klarna Checkout behöver du bara fylla i e-postadress och postnummer och sedan

slutföra köpet.


Jag har ett presentkort men kommer inte att handla för hela beloppet, vad sker med resterande belopp?

Kvarstående saldo kommer att finnas kvar på ditt presentkort och kan nyttjas vid ett annat tillfälle.


Hur vet jag att mitt köp har gått igenom?

Du får ett bekräftelsemejl på ditt köp till den angivna e-postadressen. Det kan ta några minuter innan du får mejlet. Kolla även "skräpposten" då mail ibland kan hamna på vift. Har du inte fått ett bekräftelsemail, hör av dig till forsaljning@returhuset.se eller kontakta oss här.


Vad kostar frakten?

  • Paket under 20kg, DHL ombud - 79kr
  • Paket över 20kg, Hemleverans - 499kr
  • Hämta i butiken*; - 0kr

*Gäller endast vid överenskommelse.


Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar. När beställningen har lämnat vårt lager så får du en länk med ett spårningsnummer där du kan följa försändelsen.


Kan jag beställa till utlandet?

Nej, inte från Returhuset.se. Men du kan besöka våra andra siter om du bor i någon av våra grannländer Norge, Danmark eller Finland!


Kan jag hämta min beställning i någon av era butiker?

Tyvärr kan vi inte erbjuda upphämtning i butik just nu.


Är alla produkter återbrukade eller reparerade?

Majoriteten av produkterna är returer från e-handel eller gods som av olika anledningar är utförsäkrade. Produkterna är därmed i regel helt nya och oanvända men emballaget kan vara defekt eller saknas. Läs mer under skickgradering


Kommer produkterna i originalförpackning?

Då majoriteten av produkterna är returer eller utförsäkrat gods så kan orginalförpackningen vara skadad eller saknas. Titta under produktens specifikationer, där har vi skriver ut hur förpackningensret status är.


Vad gör jag om jag ångrar mitt köp och vill göra en retur?

Om du önskar att nyttja ångerrätten registerar du din retur via vårt returformulär. För att tillämpa ångerrätten skall registering av din retur ske inom 14 dagar efter mottagen leverans.
Shoppa bara saker du behöver! För vid retur står du som kund själv för returkostnaden och ansvarar för att produkten paketeras väl och når oss på Returhuset oskadad. Vid eventuellt återköp betalas köpesumman tillbaka inom 14 dagar. ”Villkor”.

Du skickar din retur till:

Godsinlösen Nordic AB

Kosterögatan 15

211 24 Malmö


Lämnar Returhuset någon garanti?

Vi lämnar alltid 12 månaders garanti. Skulle en produkt avvika från vanliga garantivillkor informeras detta tydligt på produkten. Läs mer under ”Villkor”.

Vid reklamation ber vi er att maila forsaljning@returhuset.se


Jag har glömt mitt lösenord. Hur gör jag för att logga in?

Det kan hända den bästa. Klicka på länken ”Glömt lösenord” på inloggningssidan. Du behöver dock inte konto för att handla på Returhuset.


Jag vill ändra adress på min beställning, hur gör jag?

Av säkerhetsskäl kan vi inte ändra leveransadress på en redan lagd order. Upptäcker man att fel adress har kommit in till oss är det viktigt att man direkt kontaktar oss gällande detta genom att skicka ett mail till forsaljning@returhuset.se eller via detta formulär!

SKICKGRADERING

NY
PRODUKT

Produkten är helt ny, aldrig använd. Batterikapacitet 100%

Exempel:

  • Utgånget sortiment eller modell.
  • Överskottslager.

NYSKICK

Produkten kan ha använts men är nästan omöjlig att urskilja från en ny produkt. 100% funktionell. 

Exempel:

  • Produkter som använts tidigare men som tagits väl hand om.
  • Rekonditionerad produkt i nyskick, funktionstestad.
  • Ej använda produkter med trasig eller öppnad kartong, kan ha märken efter uppackning

MYCKET

BRA SKICK

Använd produkt i mycket bra skick. Produkten har ett högt helhetsintryck och är 100% funktionell.

Minimalt med slitage, vilket kan ses vid noga inspektion - mindre kosmetiska skador (ex repor, kantstöttning).


BRA SKICK

Använd produkt i bra skick. Normalt slitage med tydliga tecken på användning.

Kan förekomma kosmetiska repor i form av repor eller kantstöttning. 100% funktionell.


OKEJ SKICK

Använd produkt i okej skick. Produkten har tydliga spår av användning.

Funktionstestad med okej kapacitet. Produkten kan behöva fixas till för att uppnå full funktion.

Kosmetiska repor eller bulor. Lättare skador kan förekomma så som sprucket glas (mobiltelefoner), mindre tekniska defekter eller hål i textilier/kläder.


DÅLIGT SKICK

Allvarliga tekniska och/eller funktionella defekter.

Produkten behöver fixas till för att uppnå full funktion.


SALVAGE

För reservdelar och/eller återvinning.